مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 10:452020-07-14بين الملل

اوکراین: هیاتی ایرانی برای گفت وگو درباره مسئله غرامت به کی یف سفر می کند


وزیر خارجه اوکراین در نشستی مجازی از سفر یک هیات ایرانی در روزهای آتی برای مذاکره درباره پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان هواپیمای سانحه دیده این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دمیترو کولبا ، وزیر خارجه اوکراین امروز سه شنبه گفت قرار است هیئتی ایرانی اواخر ماه میلادی جاری (جولای) به کی یف، پایتخت این کشور برود تا در خصوص پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان هواپیمای سانحه دیده اوکراین با طرف اوکراینی مذاکره کند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز ، وی همچنین ادعا کرد که هنوز در خصوص این حادثه سوالات بسیاری پاسخ داده نشده و برای نتیجه گیری زود است.

هواپیمای بویینگ 737 خطوط هوایی اوکراین که 18 دی ماه سال گذشته از تهران عازم کی یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و 176 سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

وزارت خارجه سوئد چندی پیش اعلام کرد ایران با پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان هواپیمای سانحه دیده اوکراین موافقت کرده است.

  آن لینده ، وزیر امور خارجه سوئد گفت این توافق پس از مذاکرات میان ایران و کشورهایی که شهروندان آنها در این هواپیما بوده اند حاصل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین: هیاتی ایرانی برای گفت وگو درباره مسئله غرامت به کی یف سفر می کند

اوکراین: هیاتی ایرانی برای گفت وگو درباره مسئله غرامت به کی یف سفر می کند