مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 09:302020-07-14سياسي

افتتاح 5 مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در کشور


سرپرست دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از افتتاح 5 مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد خبر داد و گفت: فرایند درمان و بازتوانی معتادان در این مراکز تا یک سال به طول می انجامد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فاطمه رضوان مدنی در برنامه افتتاح مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه در مراکز جامع درمان، برنامه اختصاصی برای هر فرد با توجه به شرایط اجتماعی و براساس مدیریت مورد صورت می گیرد، گفت: مدت زمان این برنامه یک سال به طول می انجامد.

وی در خصوص فرایند این طرح توضیح داد: 4 ماه نخست براساس برنامه مراکز بهبود میان مدت و مراکز اقامتی افراد وارد فاز سم زدایی می شوند.

در این مرحله معتادان تحت درمان های جسمی، روانی و اجتماعی قرار می گیرند.

سرپرست دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بعد از سم زدایی هم فرد بهبود یافته براساس درمان سرپایی و با کمک گروه های خودیارNA به مدت 8 ماه به شکل سرپایی تحت نظر طرح مدیریت مورد در جلسات آموزشی شرکت می کنند.

رضوان مدنی با اشاره به اینکه بعد از دوره یکساله مذکور افراد بی سرپناه و بی خانواده برای اسکان به مراکز توانمندسازی می روند، اظهار کرد: همچنین اگر این افراد پیش از اعتیاد شغل داشتند با کمک مددکار به شغل قبلی خود می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح 5 مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در کشور

افتتاح 5 مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در کشور