مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 07:302020-07-14پزشكي

اولین رساله میان رشته ای دکترای مهندسی بافت در دانشگاه یزد دفاع شد


نخستین دانش آموخته دکترای مهندسی نساجی در زمینه میان رشته ای مهندسی بافت، با عنوان «توسعه داربست های هیبریدی الکتروریسی با ویژگی های قابل تنظیم برای کاربردهای مهندسی بافت لوله ای» در دانشگاه یزد دفاع شد.

- ایسنا/یزد نخستین دانش آموخته دکترای مهندسی نساجی در زمینه میان رشته ای مهندسی بافت، با عنوان توسعه داربست های هیبریدی الکتروریسی با ویژگی های قابل تنظیم برای کاربردهای مهندسی بافت لوله ای در دانشگاه یزد دفاع شد.

نجمه دهقان منشادی در این رساله که حاصل همکاری مشترک دانشگاه یزد و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی است، ابعاد گوناگون مهندسی و زیست پزشکی سازه های نانوالیافی با هدف کاربرد آنها در ترمیم و جایگزینی بافت های مختلف بدن انسان با تاکید بر اندام های لوله ای و تولیدمثلی بررسی شده است.

داربست های نانولیفی الکتروریسی شده مورد مطالعه در این رساله جزو آخرین فناوری های مورد استفاده در مهندسی بافت محسوب می شوند.

دستاوردهای این پژوهش شامل یک مقاله ISI چاپ شده و چند مقاله ISI و علمی پژوهشی در دست داوری، ارائه نتایج تحقیق در چندین همایش علمی بین المللی و ملی به صورت سخنرانی و پوستر و طراحی و ساخت یک بیوراکتور تزریقی به منظور کشت سه بعدی داربست های لوله ای است که در مراحل نهایی ثبت اختراع قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین رساله میان رشته ای دکترای مهندسی بافت در دانشگاه یزد دفاع شد

اولین رساله میان رشته ای دکترای مهندسی بافت در دانشگاه یزد دفاع شد