مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 06:152020-07-12اقتصادي

تست های تشخیص کرونا چقدر معتبر هستند


متخصص بیماری های عفونی، استفاده از سی تی اسکن را به علت قیمت مناسب و حساسیت بالا رایج ترین روش تشخیص کرونا در کشور دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شروین شکوهی، درباره انواع آزمایش های تشخیص کرونا، توضیح داد: یکی از تست هایی که از ابتدای شیوع کرونا استفاده می شد، تست ملکولی RT-PCR است که با نمونه گیری از حلق، بینی و یا از طریق برونوسکپی انجام می شود و احتمال مثبت شدن تست در هریک از این روش ها با دیگری متفاوت است.

وی با اشاره به اهمیت میزان حساسیت و ویژگی در تست های کرونا توضیح داد: در حساسیت یک تست، نتیجه منفی و در ویژگی تست ها نتیجه مثبت اهمیت دارد.

شکوهی با بیان اینکه تست های یاد شده ویژگی بالایی دارند، گفت: اما میزان حساسیت این نوع تست ها با یکدیگر متفاوت است.

وی میزان حساسیت تست ملکولی RT-PCR که برای تشخیص کووید 19 نمونه آن از حلق گرفته می شود را 30 درصد، بینی را 60 درصد و حساسیت تستی را که نتیجه آن از طریق نمونه برونوسکپی بررسی می شود، بیشتر از نمونه حلق و بینی عنوان کرد.

این متخصص درباره معنای حساسیت تست ها توضیح داد: برای مثال اگر گفته می شود میزان حساسیت یک تست 30 درصد است و نتیجه آن تست منفی شده، به این معناست که 30 درصد می توان گفت که یک بیمار مبتلا به کووید 19 نیست و درباره 70 درصد احتمال آن نمی توان صحبتی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تست های تشخیص کرونا چقدر معتبر هستند

تست های تشخیص کرونا چقدر معتبر هستند