مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 05:452020-07-12اقتصادي

اهدای پلاسما به مبتلایان «کرونا» از مردادماه آغاز می شود/ کاهش 7 درصدی اهدای خون


ابراهیم میری مقدم امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و 242 نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خون گیری استان مراجعه داشته اند که از این تعداد پنج هزار و 756 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج هزار و 279 نفر آقا و 477 نفر بانوان بودند، تصریح کرد: در مجموع طی این مدت 92 درصد آقایان و هشت درصد بانوان موفق به اهدای خون شده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته طی همین بازه زمانی هشت هزار و 583 نفر به مراکز خون گیری استان مراجعه کردند که از این تعداد شش هزار و 177 نفر (پنج هزار و 795 نفر آقا و 382 نفر خانم) موفق به اهدای خون شدند.

  اهدای خون در خانم ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد داشته ولی در مجموع اهدای خون در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است   میری مقدم از کاهش هفت درصدی اهدای خون در استان خبر داد و گفت: اهدای خون در خانم ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد داشته ولی در مجموع اهدای خون در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

وی بیماری کرونا را یکی از دلایل کاهش اهدای خون در استان ذکر کرد و بیان داشت: ترس و نگرانی مردم از ویروس کرونا باعث شده کمتر به پایگاه ها انتقال خون م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای پلاسما به مبتلایان «کرونا» از مردادماه آغاز می شود/ کاهش 7 درصدی اهدای خون

اهدای پلاسما به مبتلایان «کرونا» از مردادماه آغاز می شود/ کاهش 7 درصدی اهدای خون