مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 05:252020-07-12اقتصادي

کمبود نهاده عامل اصلی افزایش قیمت مرغ است/ حمایت جهاد کشاورزی از مرغداران


با افزایش قیمت گوشت قرمز در چند سال اخیر سهم گوشت سفید در سبد خانواده ها افزایش پیدا کرد اما در چند هفته اخیر افزایش قابل توجه قیمت مرغ اعتراض مردم را به دنبال داشته است.

- با توجه به عدم تغییر میزان تقاضا برای خرید مرغ و ثابت بودن آن در این فصل از سال به نظر می رسد این افزایش قیمت ناشی از کاهش عرضه مرغ از سوی تولیدکنندگان باشد، سعید مؤمنی از پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: اعتراضات فعلی از سوی مدیران کشتارگاه ها نسبت به کاهش آمار کشتار روز  و نداشتن صرفه اقتصادی برای فعالیت این واحدها است.

مرغداران: راهی جز کاهش جوجه ریزی نداریم مدیر مرغداری زاگرس با اشاره به کاهش 50 درصدی جوجه ریزی  در هفته های اخیر ادامه داد: در شرایطی که نهاده برای طیور در بازار پیدا نمی شود راهی جز کاهش جوجه ریزی نداریم، بسیاری از تولیدکنندگان مرغ ها را قبل ازآن که به وزن مناسب برسند در بازار عرضه می کنند و در بعضی واحدها جوجه ها به دلیل عدم تغدیه مناسب بعد از 70 روز به وزن می رسند این در حالی است که یک جوجه در شرایط عادی بعد از 50 روز آماده ارسال به کشتارگاه است.

وی با انتقاد از قیمت گذاری دستوری مرغ با نرخ کیلویی 13 هزار تومان خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران 14 تا 15 هزار تومان است و در شرایط فعلی عرضه هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نهاده عامل اصلی افزایش قیمت مرغ است/ حمایت جهاد کشاورزی از مرغداران

کمبود نهاده عامل اصلی افزایش قیمت مرغ است/ حمایت جهاد کشاورزی از مرغداران