مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 03:552020-07-12اقتصادي

افزایش قیمت سموم و ماشین آلات کشاورزی مهم ترین مشکل کشاورزان است


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: افزایش قیمت نهاده های دامی، سموم و ماشین آلات کشاورزی، مهم ترین مشکل فرا روی افزایش تولیدات کشاورزان این خطه است.

- احمد قره بیگلو در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به این که افزایش افسارگسیخته ماشین آلات کشاورزی تاثیر بسزایی در کاهش تولید دارد، افزود: از این رو چاره اندیشی برای مهار قیمت و توسعه مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی در افزایش بهره وری و کاهش چشمگیر ضایعات موثر است.

وی ادامه داد: این روزها کشاورزی سنتی منجر به افزایش هدر رفت در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت و کاهش عملکرد تولید در واحد سطح شده است که دست اندرکاران و کارشناسان بخش کشاورزی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و حمایت همه جانبه از کشاورزان را راهکار توسعه زیرساخت و ماشین آلات کشاورزی می دانند.

وی اظهار کرد: همچنین افزایش نهاده های دامی منجر به بالا رفتن هزینه تولید و کاهش صرفه اقتصادی برای مرغداران و دامداران شده است.

قره بیگلو، نبود قیمت تضمینی برای اکثر محصولات کشاورزی را از دیگر موانع فرا روی افزایش تولید دانست و بیان کرد: کشاورزان  علی رغم تولید محصول با کیفیت، بدلیل نبود قیمت تضمینی نمی توانند سود خوبی به دست آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت سموم و ماشین آلات کشاورزی مهم ترین مشکل کشاورزان است

افزایش قیمت سموم و ماشین آلات کشاورزی مهم ترین مشکل کشاورزان است