مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 03:352020-07-12پزشكي

دامپزشکی قزوین نسبت به شیوع تب کریمه کنگو هشدار داد


رییس دامپزشکی شهرستان قزوین نسبت به شیوع تب کریمه کنگو در قزوین هشدار داد.

- مهدی جلوخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه ناقل بیماری و یا تماس با گوشت دام آلوده، به انسان منتقل می شود.

وی افزود: سال زراعی 98-99 به دلیل ریزش نزولات الهی و افزایش چشمگیر باران و به تبع آن رویش گیاهان مختلف و هوای مناسب، انگل های خارجی روی پوست مانند کنه ها افزایش یافته اند و این کنه ها می توانند ناقل ویروس CCHF باشند.

جلوخانی بیان کرد: بیماری تب کریمه کنگو هیچ گونه علامتی در دام های مبتلا نداشته و باید مردم از کشتار دام به صورت سنتی غیرمجاز در منزل جلوگیری کنند زیرا تمامی ترشحات دام مبتلا به بیماری سرشار از ویروس است.

وی با تاکید بر همکاری متقابل بخش خصوصی و دولتی گفت: در کشتارگاه های صنعتی دام تمام فرآیندهای کشتار تحت نظارت کامل کارشناسان دامپزشکی بخش خصوصی مستقر در کشتارگاه انجام می گیرد و گزارش ها برای بررسی به اداره دامپزشکی شهرستان ارسال شده و به صورت دوره ای بازدیدهای بهداشتی توسط کارشناسان بخش دولتی صورت می گیرد.

جلوخانی افزود: در کشتارگاه های صنعتی لاشه دام به مدت 24 ساعت در سالن پیش سرد نگهداری می شود تا از این طریق سبب از بین رفتن ویروس ها شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامپزشکی قزوین نسبت به شیوع تب کریمه کنگو هشدار داد

دامپزشکی قزوین نسبت به شیوع تب کریمه کنگو هشدار داد