مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 09:252020-07-11اجتماعي

شناسایی هویت کودکان کار با اسکن عنبیه


رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به برخی مشکلات طرح های ساماندهی کودکان در سال های گذشته گفت: در هیچ کدام از طرح های قبلی هویت کودکان شناسایی نمی شد، - رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به برخی مشکلات طرح های ساماندهی کودکان در سال های گذشته گفت: در هیچ کدام از طرح های قبلی هویت کودکان شناسایی نمی شد، اما در طرح اخیر برای اولین بار از طریق اسکن عنبیه کودکان شناسایی می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وحید قبادی دانا در نشست خبری امروز خود در خصوص طرح امسال ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: مساله کار کودک با کودکان کار و خیابان به طور کامل یکسان نیست و نباید این دو موضوع را با هم خلط کرد.

کار کودکان یک کوه یخ است که چون ما بیشتر کودکان خیابان را مشاهده می کنیم این دو را یکسان می دانیم، درحالی که تعداد کودکان کار بیشتر است.

وی با بیان اینکه این موضوع یک آسیب اجتماعی چند عاملی است، افزود: برای حل این مشکل به تازگی طرح جامعی را آغاز کرده ایم.

برخی از این کودکان از طریق قاچاق وارد کشور می شوند و سپس مورد بهره کشی و استثمار قرار گرفته و در شرایط سختی از آنها سوءاستفاده می شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه 80 درصد کودکان کار و خیابان از اتباع غیر ایرانی هستند، اظهار کرد: برای حل این موضوع نیاز به همکاری وزارت کشور و اداره امور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی هویت کودکان کار با اسکن عنبیه

شناسایی هویت کودکان کار با اسکن عنبیه