مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 12:402020-07-10اقتصادي

دو روی سکه بازگشت ارزهای صادراتی


برگشت ارزهای صادراتی موضوعی است که بانک مرکزی و صادرکنندگان را به هم پیوند می زند اما از آنجا که گفته می شود ارزهای بازنگشته متعلق به صادرکنندگان بخش خصوصی است و دولتی ها تعهدات خود را رفع کرده اند، - رفع تعهدات ارزی این دو را مقابل یکدیگر قرار داده که در این بین لازم است بدانیم چرا دولت بر بازگشت ارزها اصرار دارد و چرا بخش خصوصی از این رویه گلایه دارد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانک مرکزی برای بازگشت ارزهای صادراتی، از دو سال پیش به دلیل اینکه هرگونه کوتاهی در این زمینه از سوی صادرکنندگان می تواند تاثیرات منفی بر بازار ارز بگذارد، یکسری تعهدات ارزی در نظر گرفته تا طبق آن در زمان مشخصی تمام ارزهای خارج شده از کشور به داخل بازگردد.

این روزها که بازار ارز درگیر التهاب و نوسان است، از سوی مسئولان دوای ثبات این بازار بازگشت ارزهای صادراتی خوانده می شود.

این موضوع آن قدر مورد توجه و اهمیت قرار گرفت که برای اطمینان حاصل کردن از برگشت هر چه سریع تر این نوع ارزها تا مهلت قانونی (پایان تیر ماه) یک سری اقدامات تنبیهی از جمله انتشار اسامی متخلفان در این زمینه از مجرای رسانه ها و ابطال کدهای بازرگانی تعیین شد که به تازگی نیز همتی خبر داد که از دوشنبه (16 تیرماه) صادرکنندگانی که تاکنون به تعهد خود در بازگشت ارز ایفا نکرده اند، در لیست های 10 نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو روی سکه بازگشت ارزهای صادراتی

دو روی سکه بازگشت ارزهای صادراتی