مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 08:052020-07-10پزشكي

60 درصد بیماری های عفونی منشا حیوانی دارند/افزایش حیوان گزیدگی


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حدود 60 درصد بیماری های عفونی که به انسان ها منتقل می شوند، منشا حیوانی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رکسانا باطبی، با بیان اینکه به دلیل نزدیکی زندگی انسان با حیوانات در مناطق شهری و روستایی و استفاده از فرآورده های دامی، تمام انسان ها در معرض خطر ابتلاء به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان قرار دارند، اظهار داشت: از طرفی، حدود 60 درصد بیماری های عفونی که به انسان ها منتقل می شوند، منشأ حیوانی داشته و زئونوز بوده و از سوی دیگر، 75 درصد بیماری های عفونی نوپدید نیز از نوع زئونوز محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه بیماری های زئونوز از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم به انسان منتقل می شوند، توضیح داد: روش مستقیم به صورت تماس مستقیم انسان با حیوان بیمار و نیز گزش و خراش توسط حیوان بیمار و یا از طریق پراکنده شدن ترشحات حیوان بیمار به انسان منتقل می شود و در روش غیرمستقیم نیز عامل بیماری زا از طریق یک واسط مانند پشه به انسان منتقل می شود.

باطبی از افزایش میزان حیوان گزیدگی در کشور خبر داد و توضیح داد: بیماری هاری ناشی از گزیده شدن انسان توسط یک حیوان هار است و متأسفانه میزان حیوان گزیدگی در ایران رو به افزایش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد بیماری های عفونی منشا حیوانی دارند/افزایش حیوان گزیدگی

60 درصد بیماری های عفونی منشا حیوانی دارند/افزایش حیوان گزیدگی