مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 01:552020-07-08بين الملل

قطعنامه ارسال کمک انسانی به سوریه تصویب نشد


قطعنامه پیشنهادی روسیه برای ارسال کمک های انسانی از یک مرز مشخص سوریه با مخالفت غربی های عضو شورای امنیت به تصویب نرسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، یک روز پس از آنکه قطعنامه پیشنهادی آلمان و بلژیک برای تمدید برنامه ارسال کمک‌های انسانی از مرزهای سوریه بدون هماهنگی با دولت مشروع و قانونی این کشور به سد مخالفت روسیه و چین برخورد کرد و وتو شد، روسیه قطعنامه دیگری پیشنهاد کرد.

این پیش‌نویس عصر چهارشنبه در نشست مجازی شورای امنیت به بحث گذاشته شد اما با وجود رای مثبت روسیه، چین، آفریقای جنوبی و ویتنام و آرای ممتنع اندونزی، نیجر، سنت وینسنت و گرنادینس و تونس، با مخالفت بلژیک، آلمان، فرانسه، استونی، انگلیس، جمهوری دومنیکن و آمریکا مواجه شد.

پیش‌نویس این قطعنامه که روز گذشته در میان اعضای شورای امنیت توزیع شد، مشخص بود که رای لازم را برای تصویب در اختیار نخواهد داشت چرا که غربی‌ها از وتوی روسیه و چین نسبت به قطعنامه پیشنهادی آلمان-بلژیک به شدت ناراحت بودند.

از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ و اتخاذ سیاست‌های یکجانبه، تنش در شورای امنیت افزایش یافته است به خصوص که اروپایی‌های عضو این شورا هم در مورد سوریه رویکردی مشابه دولت ترامپ اتخاذ کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعنامه ارسال کمک انسانی به سوریه تصویب نشد

قطعنامه ارسال کمک انسانی به سوریه تصویب نشد