مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 22:252020-07-08سياسي

مدلی که شانس پیروزی ترامپ در آبان ماه را 91 درصد پیش بینی می کند


مدلی که یک استاد علوم سیاسی دانشگاه استونی بروک ابداع کرده شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آبان ماه را 91 درصد پیش بینی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مدل پیش بینی ابداع شده توسط یک استاد علوم سیاسی پیش بینی می کند که ، مدل ایجاد شده توسط هلموت نورپوث ، استاد دانشگاه استونی بروک توانسته است پنج انتخابات از شش انتخابات گذشته در آمریکا را به درستی پیش بینی کند.

این مدل در سال 1996 ایجاد شده است.

نورپوث می گوید مدل پیش بینی او قادر بوده بر اساس نتایج انتخابات های مقدماتی، 25 انتخابات از 27 انتخابات برگزار شده از سال 1912 را به درستی پیش بینی کند.

اساس مدل او بر میزان اشتیاقی است که نامزدها در دوران کاندیدا شدن (انتخابات های مقدماتی درون حزبی) می توانند در میان رای دهندگان ایجاد کنند.

اگر پیش بینی نورپوث درست باشد، جو بایدن که در دو انتخابات مقدماتی آیوا و نیوهمشایر عملکرد ضعیفی از خود نشان داده بود در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

مدل نورپوث در سال 2016 که اکثر نظرسنجی ها هیلاری کلینتون را پیروز انتخابات نشان می دادند، پیروزی ترامپ را پیش بینی کرده بود.

پیش بینی نورپوث در حالی مطرح می شود که برخی مدل های پیش بینی دیگر از جمله مدل پیش بینی آکسفورد اکونومیکس پیش بینی کرده اند ترامپ در انتخابات آبان ماه آتی شکست سختی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدلی که شانس پیروزی ترامپ در آبان ماه را 91 درصد پیش بینی می کند

مدلی که شانس پیروزی ترامپ در آبان ماه را 91 درصد پیش بینی می کند