مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 06:152020-07-08اقتصادي

امکان تولید کمباین برنج در داخل کشور وجود دارد


با حمایت دولت، توان تولید کمباین برنج مورد نیاز کشور را داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی اصغر حمیدی فر در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: این شرکت کمباین سازی تقریباً بیش از نیم قرن تجربه تولید ماشین آلات کشاورزی از جمله کمباین را دارد و اکنون حدود 90 درصد کمباین های برداشت گندم کشور، محصول این شرکت است.

وی ادامه داد: ما وارد کننده کمباین بودیم اما در سال 1397 به علت مشکلات ناشی از تحریم و ارز، با کمک متخصصان شرکت در کمتر از یک سال، ساخت کمباین برنج را داخلی سازی کردیم.

حمیدی فر با بیان اینکه قیمت کمباین برنج وارداتی، با نرخ ارز آزاد حدود 300 میلیون تومان است، اضافه کرد: تقریباً 37 درصد قیمت ارز کمباین وارداتی را وارد می کنیم که شامل 37 قطعه از 2200 قطعه کمباین می شود.

وی اضافه کرد: تا پایان سال 1400 عدد 37 درصد به کمتر از 20 درصد خواهد رسید به شرط اینکه دولت حمایت کند.

حمیدی فر گفت: برای تولید کمباین برنج، هیچ محدودیتی نداریم و اکنون در یک شیفت کاری روزانه یک کمباین تولید می کنیم اما اگر واقعاً به 2500 دستگاه کمباین در سال نیاز داریم، دولت با ما قرارداد ببندد تا بتوانیم تولید کنیم.

در ادامه رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 620 هزار هکتار برنج کاری در کشور داریم، افزود:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تولید کمباین برنج در داخل کشور وجود دارد

امکان تولید کمباین برنج در داخل کشور وجود دارد