مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 21:552020-07-06اقتصادي

قیمت مسکن با اجرای مالیات بر خانه های خالی کاهش می یابد/عرضه هم باید افزایش یابد


یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: موضوع مالیات بر خانه های خالی در مجلس یازدهم هم در دستور کار است تا با اجرای این طرح هم برای دولت منبع درآمدی ایجاد شود و هم با عرضه این واحد ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در برنامه بی قاب بی نقاب رادیو گفت و گو  با حضور ابوالفضل نوروزی کارشناس مسکن و علی اکبر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی موضوع راهکارهای ایجاد تعادل بازار مسکن بررسی شد.

*70 درصد تقاضا بازار مسکن را تقاضا سرمایه ای تشکیل می دهد  نوروزی با اشاره به ریشه های اصلی ایجاد بحران مسکن در کشور گفت: نخستین ریشه وضعیت فعلی بازار مسکن، کمبود عرضه مسکن است چرا که هر بازار وقتی کمبود عرضه وجود داشته باشد، شکاف بین عرضه و تقاضا باعث افزایش قیمت هامی شود و بازار مسکن هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: طبق مطالعات طرح جامع مسکن باید تا افق 1404 سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته می شد اما متأسفانه در 6 تا 7 سال گذشته در بهترین حالت سالانه صرفا 350 هزار واحد مسکونی ساخته شده است که مجموعا 4 میلیون کمبود مسکن را فقط در 6 تا 7 سال گذشته نشان می دهد.

این کارشناس مسکن خاطر نشان کرد: ریشه دوم معضل بازار مسکن را باید در تقاضاهای سرمایه ای بازار مسکن جست و جو کرد که تا 70 درصد تقاضا کل هم می رسد یعنی از هر 10 خانه ای که ساخته می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت مسکن با اجرای مالیات بر خانه های خالی کاهش می یابد/عرضه هم باید افزایش یابد

قیمت مسکن با اجرای مالیات بر خانه های خالی کاهش می یابد/عرضه هم باید افزایش یابد