مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 19:202020-07-06اقتصادي

راه آهن «زاهدان - چابهار» نقش مهمی در ترانزیت کشور دارد


راه آهن زاهدان به چابهار به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور می تواند نقش بسزایی در رونق جا به جایی بار و ترانزیت ایران اسلامی داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در خصوص آغاز ریل گذاری مسیر راه آهن زاهدان – چابهار که سه شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و استاندار و نمایندگان استان سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد اظهار داشت: این مسیر طولانی ترین مسیر ریلی کشور است که در حال ساخت بوده که شاید شروع بزرگترین پروژه ریلی باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف این مسیر ریلی اتصال چابهار به شبکه ریلی از طریق زاهدان است افزود: همچنین از دیگر اهداف این خط ریلی این است که بتوانیم با ساخت آن بخشی از کریدور شمالی – جنوبی در شرق کشور را تکمیل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با بهره برداری از این مسیر ریلی زمینه توسعه اقتصادی منطقه مکران و جنوب شرق کشور که کمتر توسعه یافته اند فراهم خواهد شد، گفت: همچنین با ساخت این خط ریلی شرایط تزریق بار به داخل کشور از طریق بندر چابهار فراهم خواهد شد که یک دروازه جدید ریلی به شبکه ریلی کشور باز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن «زاهدان - چابهار» نقش مهمی در ترانزیت کشور دارد

راه آهن «زاهدان - چابهار» نقش مهمی در ترانزیت کشور دارد