مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 12:402020-07-06پزشكي

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در گلستان


طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 گلستانی توسط 46 پایگاه دائمی و 480 پایگاه سیار اجرا خواهد شد.

- ایسنا/گلستان مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 گلستانی توسط 46 پایگاه دائمی و 480 پایگاه سیار اجرا خواهد شد.

ابراهیم غفاری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل برنامه غربالگری کشوری پشیگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان 3 تا 6 سال، سنجش تنبلی چشم کودک ابتدا توسط غربالگر در پایگاه با کمک دستگاه و ابزار های مورد تایید انجام می شود و در صورت شناسایی مشکل، کودک به اپتومتریست ارجاع شده و چنانچه کودکی نیاز به معاینه و درمان تخصصی تری داشته باشد، برای درمان دارویی و جراحی به چشم پزشک معرفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته قریب به 84 هزار کودک 3 تا 6 سال در این طرح شرکت کردند که از این تعداد یک هزار و 300 نفر با توجه به اختلالات بینایی، تحت درمان دارویی و جراحی قرار گرفتند.

مدیرکل کل بهزیستی گلستان تصریح کرد: در سال گذشته با انعقاد قرارداد دو جانبه با بیمارستان خاتم الانبیا تهران، تعداد 18 کودک به صورت رایگان درمان شدند و سلامت بینایی خود را بدست آوردند.

غفاری با بیان اینکه بیماری های چشمی گاهی اکتسابی و گاهی مادرزادی هستند، گفت: اختلالاتی نظیر دوربینی، نزدیک بینی، آستیگمات، آب مروارید مادرزادی، افتادگی پلک و لوچی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در گلستان

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در گلستان