مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 09:552020-07-06فرهنگي

چاپ کتابی درباره سنت حمله سرایی در ادبیات فارسی


کتاب «شاهنامه شاه خورشید چهر» نوشته سیدعلی کاشفی خوانساری با موضوع بررسی سنت حمله سرایی های مرتبط با شخصیت امام علی (ع) در ادب پارسی منتشر شد.

- کتاب شاهنامه شاه خورشید چهر نوشته سیدعلی کاشفی خوانساری با موضوع بررسی سنت حمله سرایی های مرتبط با شخصیت امام علی (ع) در ادب پارسی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کتاب شاهنامه شاه خورشید چهر نوشته سیدعلی کاشفی خوانساری، شامل پژوهشی درباره منظومه های حمله حیدری در وصف امام علی(ع) به تازگی توسط نشر گویا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

یکی از جلوه های سنت قصه خوانی و نقل گویی در زندگی سنتی ایرانیان، منظومه های حماسی درباره دلاوری های علی (ع) است که با عنوان عام حمله حیدری سروده و شنوده می شده اند.

کاشفی خوانساری، پژوهشگر حماسه های دینی که پیش از این اثر، دو کتاب در زمینه حمله سرایی نوشته، در این کتاب ابتدا سیر سرایش حماسه های دینی و علوی را پیش و پس از سروده شدن حمله حیدری باذل خراسانی مرور کرده، سپس از منظومه های متعدد با نام حمله حیدری یاد کرده است.

بخش دوم این کتاب به معرفی و نمونه آثار چهار سراینده اصلی و بزرگ حمله حیدری، یعنی باذل خراسانی، ابوطالب فندرسکی، آزاد کشمیری و راجی کرمانی اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ کتابی درباره سنت حمله سرایی در ادبیات فارسی

چاپ کتابی درباره سنت حمله سرایی در ادبیات فارسی