مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 09:202020-07-06اقتصادي

بررسی تاثیرات کرونا در جهان از فضا


در تلاشی مشترک، سازمان فضایی آمریکا با همکاری سازمان فضایی اروپا و سازمان پژوهش های هوافضای ژاپن، تاثیرات ناشی از کووید-19 در جهان را از فضا بررسی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، ویروس کرونا به رغم قربانیان زیادی که هر روز در سراسر جهان می گیرد اما برای محیط زیست به مثابه مسکنی عمل کرده که برای مدتی آسیب های وارده به محیط زیست را تسکین داده است.

نخستین موضوعی که در پی شیوع کرونا و قرنطینه افراد در خانه رخ داد، این بود که شاهد بهبود کیفیت هوا و کاهش سرعت فعالیت های صنعتی بودیم اما این شرایط ممکن است در دوران پساکرونا با افزایش فعالیت اقتصادی تغییر کند و چه بسا آلاینده های بیشتری تولید شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اینترنتی ناسا، اکنون سه سازمان فضایی ناسا، سازمان فضایی اروپا و سازمان پژوهش های هوا و فضای ژاپن در تلاشی مشترک داشبوردی از داده های ماهواره ای ایجاد کرده اند که تاثیرات ناشی از واکنش جهانی به همه گیری کووید-19 را بر محیط زیست و فعالیت های اجتماعی اقتصادی نشان می دهد.

این داشبورد که The COVID-19 Earth Observation Data نام دارد، از داده های جمع آوری شده توسط ماهواره های رصد زمین تحت تصدی این سه سازمان فضایی که کیفیت هوا، دمای هوا، اوضاع اقلیمی و سایر شاخص ها را کنترل می کند، استفاده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تاثیرات کرونا در جهان از فضا

بررسی تاثیرات کرونا در جهان از فضا