مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 14:352020-07-04پزشكي

کرونا ننگ نیست/ نگاه مان را اصلاح کنیم


برخی از افراد جامعه نسبت به مبتلایان به کرونا، رفتار نامناسبی بروز می دهند که تأثیر مخرب آن به حد بی سابقه ای بر جامعه و تداوم شیوع این بیماری در آینده دیده خواهد شد.

- علی احمدی پناه عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: تلقی اشتباهی در جامعه مبنی بر ننگ بودن بیماری کرونا وجود دارد که با هیچ منطقی قابل توجیه نیست و متأسفانه اثر منفی آن را در جامعه مشاهده می کنیم.

وی با بیان این که ابتلای به این بیماری به مانند ابتلای به سرماخوردگی و آنفولانزا است و افراد نباید فرد مبتلا به کرونا و یا خانواده آن را مورد بی توجهی قرار دهند، افزود: اثرات منفی این بیماری و شدت عوارضی که انسان را با آن درگیر می کند به اندازه کافی برای سست شدن روحیه یک بیمار کفایت می کند و نباید اثرات روانی تبعی برای بیماران ایجاد کنیم.

این روان شناس هرمزگانی ادامه داد: در موارد مختلفی شاهد آن بوده ایم که یک خانواده و یا یک فامیل نسبت به فرد مبتلا به کرونا حتی پس از بهبودی نیز بی توجهی نشان می دهند و این مسأله سبب اختلالات روحی برای افراد می شود.

احمدی پناه یکی از عمده ترین آسیب های ننگ دانستن کرونا در جامعه را پنهان نگاه داشتن این بیماری از سوی افراد مبتلا برشمرد و خاطرنشان کرد: احتمال افزایش شیوع بیماری با این وضعیت بیشتر می شود و افراد در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا ننگ نیست/ نگاه مان را اصلاح کنیم

کرونا ننگ نیست/ نگاه مان را اصلاح کنیم