مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-04پزشكي

معاون داروی علوم پزشکی کرمانشاه: کمبودی در تامین داروی کرونا نداریم


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمبود دارویی در پروتکل درمان بیماران کرونا که وزارت بهداشت تعریف کرده، برای بیماران کرونایی استان نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، قباد محمدی امروز در جمع اصحاب رسانه در توضیح کمبود برخی از داروهای وارداتی، اظهار داشت: به دلیل تحریم ها که به کشور تحمیل شده یک سری کمبود وجود داشته که با مدیریت خوب سازمان غذا و دارو و مسؤولان کشوری کمترین آسیب را این راستا دیده ایم.

وی مشکل ترانزیتی دارو را با توجه با شرایط کرونایی و محدود شدن پروازها و سفرها را از دیگر عوامل موثر در کمبود داروهای وارداتی دانست، افزود: با شیوع کرونا برخی از پروازها و سفرهای ترانزیت دارو با تعویق مواجه شده و برخی از محموله ها که باید وارد می شد با تاخیر وارد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عامل دیگر درباره کمبود داروهای وارداتی را سیاست خود وزارت بهداشت دانست و گفت: سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولید داخل است از این رو داروهایی که مشابه تولید داخل را دارند، وارد نمی کند.

محمدی اضافه کرد: همه داروهایی که تولید داخل دارند رفع واردات نشده اند، داروهای حساس با وجود تولید داخل واردات داریم، ولی در مابقی داروهایی که بسیار خاص نیست، وارد نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون داروی علوم پزشکی کرمانشاه: کمبودی در تامین داروی کرونا نداریم

معاون داروی علوم پزشکی کرمانشاه: کمبودی در تامین داروی کرونا نداریم