مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 16:452020-06-29سياسي

آغاز پژوهش برای تولید خودروی ملی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت گفت: پژوهشکده ما پژوهش برای تولید خودروی ملی را به عنوان یک ماموریت آغاز کرده که این کار مورد استقبال مجلس و وزارت صمت قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدمهدی رحمتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در جریان بازدید فرمانده هوافضای سپاه و نائب رییس مجلس از پژوهشکده مهندسی خودرو این دانشگاه گفت: حدود 60 سال از آغاز فعالیت صنعت خودرو در کشور می گذرد که در این مدت با فراز و فرودهایی همراه بوده است.

وی افزود: قبل از آنکه به الزامات خودروساز شدن در عرصه جهانی و سیاست ها و راهبردهای نسل به این هدف بیندیشیم؛ تا مادامی که نگاه به این صنعت؛ سیاسی و دولتی باشد نمی توان انتظار بهبود شاخص های اقتصادی و کیفی را از آن داشت.

وی ادامه داد: باید در وهله اول سیاست های اصلاحی به گونه ای تنظیم شود که منجر به حذف رویکرد سیاسی به صنعت شود این امر می تواند زمینه را برای تحقق هوشمندی در این صنعت مهیا کند.

رحمتی یادآور شد: یکی از دلایل اصلی چندان موفق نبودن این صنعت را می توان بی توجهی به تحقیق و توسعه در مونتاژ و تولید دانست.

لازم است خودروسازان که تعدد آنها با میزان تیراژ تولیدشان توجیه اقتصادی ندارد؛ در زمینه تحقیق و توسعه به یک جمع بندی و همکاری برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پژوهش برای تولید خودروی ملی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

آغاز پژوهش برای تولید خودروی ملی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت