مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 06:102020-06-01دانش

توسعه و ساخت سیستم کنترل حرارت در پروژه ناهید 2


رییس پژوهشگاه فضایی ایران از دستیابی محققان این پژوهشگاه به طراحی و ساخت سیستم عیب یابی و تزریق خطای زیرسیستم کنترل حرارت خبر داد و گفت: این محصول در پروژه ماهواره مخابراتی ناهید2 طراحی و توسعه داده شد و امکان تزریق انواع خطاهای زیرسیستم کنترل حرارت .

- رییس پژوهشگاه فضایی ایران از دستیابی محققان این پژوهشگاه به طراحی و ساخت سیستم عیب یابی و تزریق خطای زیرسیستم کنترل حرارت خبر داد و گفت: این محصول در پروژه ماهواره مخابراتی ناهید2 طراحی و توسعه داده شد و امکان تزریق انواع خطاهای زیرسیستم کنترل حرارت از جمله قطع یا جدا شدن سنسور، قطع شدن، جدا یا اتصال کوتاه شدن گرمکن ها را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسین صمیمی در این باره افزود: بخش کنترل حرارت پژوهشکده سامانه های ماهواره، با تکیه بر نقشه راه توسعه فناوری که رویکرد مهم آن، کاهش ریسک ناشی از تحریم ها از طریق بومی سازی فناوری های کنترل حرارت بوده، به دستاوردهای مهمی در این عرصه نائل شده است.

وی یکی از دستاوردهای مهم در این زمینه را نرم افزار طراحی و تحلیل کنترل حرارت سامانه های فضایی دانست و اظهار کرد: ایجاد بسترهای مناسب، نفر ساعت مورد نیاز برای طراحی زیرسیستم کنترل حرارت در این سامانه ها را تا یک چهارم کاهش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه و ساخت سیستم کنترل حرارت در پروژه ناهید 2

توسعه و ساخت سیستم کنترل حرارت در پروژه ناهید 2