مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 07:302020-05-30پزشكي

تکامل کروناویروس برای انتقال از حیوان به انسان


پژوهشگران آمریکایی طی بررسی جدیدی دریافتند که کروناویروس همانطور که توانایی عفونی کردن سلولهای انسانی را بدست آورده، می تواند با تغییر شکل و تکامل یافتن از حیوان به انسان منتقل شود.

- پژوهشگران آمریکایی طی بررسی جدیدی دریافتند که کروناویروس همانطور که توانایی عفونی کردن سلولهای انسانی را بدست آورده، می تواند با تغییر شکل و تکامل یافتن از حیوان به انسان منتقل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، گروهی از دانشمندانی که در حال بررسی کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 (SARS-CoV-2)، عامل شیوع کووید- 19 هستند، دریافتند که این ویروس به همان صورت که توانایی عفونی کردن سلول های انسان را به دست آورده، می تواند با تغییر شکل، از حیوانات به انسان ها انتقال یابد.

پژوهشگران دانشگاه دوک (Duke University)، آزمایشگاه ملی لس آلاموس (LANL)، دانشگاه تگزاس در ال پاسو (UTEP) و دانشگاه نیویورک (NYU) تایید کردند که نزدیک ترین خویشاوند این ویروس، نوعی کروناویروس است که خفاش ها را مبتلا می کند اما توانایی ویروس برای مبتلا کردن انسان، در پی تغییر یک بخش مهم ژن کروناویروس پیش می آید.

این تغییر می تواند نوعی پستاندار پولک پوست موسوم به پانگولین (pangolin) را آلوده کند که احتمالا توانایی آلوده کردن انسان را برای ویروس فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکامل کروناویروس برای انتقال از حیوان به انسان

تکامل کروناویروس برای انتقال از حیوان به انسان