مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 04:202020-05-30پزشكي

هشدار شیوع تب مالت / لبنیات سنتی مصرف نکنید


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: احتمال شیوع بیماری تب مالت در فصل بهار بیشتر از سایر ایام سال است، لذا رعایت موارد پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ضرورت دارد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: احتمال شیوع بیماری تب مالت در فصل بهار بیشتر از سایر ایام سال است، لذا رعایت موارد پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ضرورت دارد.

شاهرخ یارویسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تب مالت یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که بومی استان و کشور بوده و معمولا در فصل بهار که فصل زایش گوسفند و بز است، احتمال شیوع این بیماری بیشتر از سایر ایام سال است.

وی اضافه کرد: چون در فصل بهار عرضه فرآورده های لبنی بیشتر می شود، لذا درصد ابتلا به بیماری در فصل بهار در جمعیت انسانی بالاتر از سایر ایام سال است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه گوشت، شیر و لبنیات آلوده منشا بیماری تب مالت هستند، گفت: توصیه می شود مردم فقط گوشت و فراورده های لبنی پاستوریزه استفاده کنند و از خرید گوشت از واحدهای کشتارغیرمجاز و یا لبنیات از لبنیاتی های سنتی صرف نظر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار شیوع تب مالت / لبنیات سنتی مصرف نکنید

هشدار شیوع تب مالت / لبنیات سنتی مصرف نکنید