مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 05:252020-04-10پزشكي

38 مرکز در خراسان رضوی آزمایش کرونا انجام می دهند


دکتر محمد جعفر صادقی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: 19 مرکز خدمات جامع سلامت از این تعداد در مشهد و بقیه در دیگر شهرستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارد.

وی افزود: غربالگری آزمایشگاهی کووید 19 برای مراجعان سرپایی مشکوک به کرونا با هدف شناسایی ناقلین بدون علامت و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا انجام می شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مراجعان مشکوک به بیماری کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته مورد غربالگری نمونه گیری قرار می گیرند.

دکتر صادقی اظهار امیدواری کرد با انجام این طرح و شناسایی افراد ناقل و بیمار به قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه کمک شود.

وی گفت: نمونه گیری های انجام شده در مراکز خدمات جامع سلامت در آزمایشگاه های ویژه کرونا مورد بررسی قرار می گیرد.

هم اکنون سه آزمایشگاه در بیمارستان امام حسین (ع)، بیمارستان امام رضا (ع) و جهاد دانشگاهی مشهد جزو شبکه آزمایشگاهی تشخیص بیماری کرونا بوده و انجام آزمایشات نمونه های تهیه شده را بر عهده دارد.

افزون بر پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، تربت حیدریه، گناباد، تربت جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

38 مرکز در خراسان رضوی آزمایش کرونا انجام می دهند

38 مرکز در خراسان رضوی آزمایش کرونا انجام می دهند