مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 17:352020-04-02اجتماعي

مالچ پاشی تبعات زیست محیطی زیادی دارد و غیرعلمی است


عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور گفت: مالچ پاشی روشی غیرعلمی است که دمای هوا را افزایش داده و پوشش گیاهی و زندگی بسیاری از جانداران را از بین می برد؛ - محمد درویش عضو هیأت علمی  موسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور، امشب در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در خصوص عملیات مالچ پاشی در خوزستان، اظهار کرد: مالچ پاشی اصولاً در جایی توصیه می شود که میانگین نزولات آسمانی کمتر از 80 میلی متر در سال باشد.

وی با بیان اینکه در نزدیکی سکونت گاه انسانی و یا سازه های راهبردی مثل خط آهن یا سایتی که باید از هجوم گردوغبار و شن های روان محفوظ بماند، گفت: در این شرایط چاره ای جز مالچ پاشی نداریم.

استفاده از مالچ بیولوژیک تایید نشده است عضو هیأت علمی  موسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور در رابطه با ادعای برخی مسؤولان مبنی بر استفاد از مالچ بیولوژیک، عنوان کرد: تا کنون در مؤسسه  تحقیقات جنگل و مراتع کشور بخش تحقیقات بیابان نتوانستیم به جایگزینی برسیم که هم قیمت آن مناسب باشد و هم ماندگاری خوبی داشته باشد، بر همین اساس، استفاده از این مالچ تأیید نشد.

این فعال محیط زیست افزود: مالچ های بیولوژیک در عین اینکه اثرات زیست محیطی بسیاری کمی دارد اما مشکلی که وجود دارد این است که  هم صرفه اقتصادی ندارد و هم ماندگاری کمتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالچ پاشی تبعات زیست محیطی زیادی دارد و غیرعلمی است

مالچ پاشی تبعات زیست محیطی زیادی دارد و غیرعلمی است