مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 11:302020-02-28پزشكي

تاثیر استفاده از مکمل های دارای آنتی اکسیدان بر بهبود باروری مردان


نتایج یک پژوهش نشان می دهد کاهش استرس اکسیداتیو با استفاده از مکمل های دارای آنتی اکسیدان می تواند به عنوان یک روش درمانی برای بهبود عملکرد اسپرم و افزایش احتمال موفقیت روش های درمانی بالینی مورد استفاده قرار گیرد.

- نتایج یک پژوهش نشان می دهد کاهش استرس اکسیداتیو با استفاده از مکمل های دارای آنتی اکسیدان می تواند به عنوان یک روش درمانی برای بهبود عملکرد اسپرم و افزایش احتمال موفقیت روش های درمانی بالینی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عدم تعادل میان تولید گونه های اکسیژن واکنش پذیر و ظرفیت آنتی اکسیدانی بیضه، اپیدیدیم (محلی در بالای بیضه که اسپرم ها در آن ذخیره می شوند) و مایع منی، در نهایت منجر به ناباروری در مردان می شود.

فشردگی غیرطبیعی ماده ژنتیکی (کروماتین) اسپرم و قطعه قطعه شدن ماده وراثتی (DNA) به عنوان مهم ترین عامل ناباروری در مردان مطرح است.

با هدف ارزیابی ارتباط میان مولفه های اسپرم با آسیب های وارد بر DNA، کمبود پروتامین (پروتیینی است جایگزین هیستون در اسپرم که فشرده شدن کروماتین پیرامون آن صورت می گیرد)، ماندگاری هیستون (شرایطی که هیستون ها در ماده ژنتیکی اسپرم باقی مانده و با پروتامین جایگزین نشده اند) و پراکسیداسیون چربی، دکتر محمد حسین نصر اصفهانی، دکتر فرزانه بصیری، دکتر محسن فروزانفر و دکتر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر استفاده از مکمل های دارای آنتی اکسیدان بر بهبود باروری مردان

تاثیر استفاده از مکمل های دارای آنتی اکسیدان بر بهبود باروری مردان