مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 10:202020-02-28پزشكي

راهکارهای تغذیه ای مقابله با کرونا/جبران کمبود ویتامین ها


رییس انجمن تغذیه ایران، با اشاره به حساسیت هایی که مردم نسبت به تغییر ذائقه غذایی خود صورت داده اند، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلال الدین میرزای رزاز، گفت: مردم با توجه به شرایط موجود جامعه و شیوع ویروس کرونا به صورت وسواسی و تهاجمی به دنبال مکمل ها نباشند و از یک رژیم غذایی متنوعی که شامل همه گروه های غذایی است، پیروی کنند.

وی افزود: 80 تا 85 درصد مردم به صورت عادی تمام مواد مغذی لازم را از همین تنوع رژیم غذایی می تواند دریافت کنند.

میرزای رزاز، در خصوص سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس ها، گفت: بدن در مقابله با بیماری ها فارغ از اینکه عامل تهاجم میکروب، ویروس یا هر جرم بیماری زای دیگری که باشد یک سیستم تقابل و دفاعی دارد که به سیستم ایمنی معروف است.

این سیستم دارای بخش های مختلفی هست که به بخش های اختصاصی و غیر اختصاصی تقسیم می شود که در قسمت غیر اختصاصی از خط اول دفاعی بدن مثل پوست، لایه اپیتلیال دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی، گلبول های سفید و آنزیم لیزوزوم تشکیل شده است که با ورود یک عامل خارجی دفاع خودشان را آغاز می کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در قسمت دوم که به دفاع اختصاصی معروف است در واقع سیستم های لنفوسیت های Tو B وارد کارزار می شوند و یک اتفاقات پیچیده به لحاظ علمی اتفاق می افتد و خروجی همه آنها ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای تغذیه ای مقابله با کرونا/جبران کمبود ویتامین ها

راهکارهای تغذیه ای مقابله با کرونا/جبران کمبود ویتامین ها