مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 20:452020-01-21فرهنگي

شخصیت های سریال «ایل دا» واقعی هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ایل دا مجموعه ای با موضوع دلاورمردی های ایلات و عشایر در روزهای آغازین دفاع مقدس است که در مرکز سیمافیلم در حال تهیه است.

- نویسنده مجموعه تلویزیونی ایل دا گفت: شخصیت های داستان بیشتر بر پایه رئالیزم شکل گرفت البته بخشی از رفتار ها را هم به کمک تخیل به شخصیت ها اضافه کردم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، ایل دا مجموعه ای با موضوع دلاورمردی های ایلات و عشایر در روزهای آغازین دفاع مقدس است که در مرکز سیمافیلم در حال تهیه است.

نویسنده این مجموعه نوشین پیرحیاتی است که خود اهل خرم آباد است.

با وی درباره نحوه نگارش فیلمنامه و تجربیاتش از جنگ به گفت و گو نشستیم.

**حملات هوایی موجب آشنایی ام با ایلات شد نوشین پیرحیاتی درباره نحوه تحقیقات برای نگارش فیلمنامه ایل دا که نیاز به شناخت آداب و رسوم ایلات و عشایر را دارد، گفت: من زاده خرم آباد هستم و یکی از دلایل اشراف به آداب و رسوم ایلات و عشایر، جنگ تحمیلی بود.

بمباران و موشک باران در طول جنگ باعث می شد که از اول مهرماه با آغاز حملات هوایی خانه خود را در خرم آباد ترک کرده و به سمت روستاها برویم .

روستاییان آن منطقه نیز به گرمی پذیرای خانواده هایی بودند که بی خانمان و تنها به دلیل حملات هوایی مجبور به ترک خانه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شخصیت های سریال «ایل دا» واقعی هستند

شخصیت های سریال «ایل دا» واقعی هستند