مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 13:252020-01-21اقتصادي

کارگاه های سنتی بسته بندی خرما در استان بوشهر ساماندهی می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با راه اندازی شهرک خرمایی کارگاه های سنتی بسته بندی خرما در استان بوشهر ساماندهی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدتقی منوچهری بعدازظهر سه شنبه در کارگروه نخیلات استان بوشهر اظهار داشت: راه اندازی شهرک خرمایی راهی برای تقویت زیرساخت های وابسته به فرآوری این محصول و جمع آوری کارگاه های سنتی در این بخش است.

وی تصریح کرد: تأسیس شهرک خرما مهم ترین رهاورد دومین جشنواره ملی خرما در استان بوشهر است که آبان امسال در این استان برگزار شد.

منوچهری با بیان اینکه تلاش می شود شهرک خرما در شهرستان دشتستان به عنوان قطب خرمای این استان راه اندازی شود افزود: در زمان حاضر شمار قابل توجهی کارگاه های سنتی و خانگی فرآوری و بسته بندی خرما در این استان فعال است که با راه اندازی شهرک خرمایی این کارگاه ها ساماندهی می شود.

وی اضافه کرد: برای حمایت ویژه از صنایع تبدیلی تکمیلی، سردخانه ها و محل های نگهداری خرما نیز از محل اعتبارات و تسهیلات اشتغال روستایی 18 هزار تن ظرفیت سردخانه ای به استان بوشهر اضافه شده است و اجرای سیستم نوین آبیاری در حوزه باغ ها از جمله دیگر اقدام های دولت است.

منوچهری درباره جایگزینی شیره های گیاهی به جای شیره صنعتی و شیره نبات در خرما گفت: پیگیری های لازم در این زمینه انجام شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه های سنتی بسته بندی خرما در استان بوشهر ساماندهی می شود

کارگاه های سنتی بسته بندی خرما در استان بوشهر ساماندهی می شود