مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 13:362019-12-15پزشكي

725نفر مبتلا به آنفلوآنزادر کهگیلویه وبویراحمد بستری وبهبودیافتند


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 725 نفر در استان به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستانها بستری شده و بهبود یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پرویز یزدان پناه عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین راههای پیشگیری از این بیماری، تزریق واکسن آنفلوانزا، عدم تماس با افراد آلوده، استراحت کامل بیماران در منزل و نرفتن بیماران به مکانهای پرجمعیت است.

وی بیان داشت: شتشوی مرتب دستها با آب و صابون، استفاده از دستمال کاغذی هنگام سرفه و عطسه و مصرف مایعات گرم توسط بیماران باید انجام شود.

یزدانپناه با بیان اینکه اکنون بیماری آنفلوآنزا در این استان کنترل شده است، گفت: موج دوم بیماری اواخر دی ماه آغاز می شود و در این راستا تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که قسمت فوقانی و تحتانی دستگاه تنفس را درگیر می کند و اهمیت بیماری در سرعت انتشار همه گیری وسعت و تعداد مبتلایان به آن است.

یزدانپناه افزود: مهمترین راههای انتقال بیماری، ذرات تنفسی در هوا و سطوح آلوده به ترشحات فرد آلوده است و از زمان ورود ویروس به بدن و تا شروع علائم بیماری یک تا سه روز طول می کشد.

وی اظهار داشت: مبتلابان به این ویورس مس توانند یک روز قبل از شروع علائم تا هفت روز پس از شروع علائم، بیماری را به افراد سالم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

725نفر مبتلا به آنفلوآنزادر کهگیلویه وبویراحمد بستری وبهبودیافتند

725نفر مبتلا به آنفلوآنزادر کهگیلویه وبویراحمد بستری وبهبودیافتند