مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 13:062019-12-15پزشكي

وضعیت نامطلوب دستگاه های دیالیز در گیلان/63دستگاه دیالیز نیاز است


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعتی نامطلوب دستگاه های دیالیز در استان، گفت: گیلان به 63 دستگاه دیالیز با اعتبار بیش از 4 میلیارد ریال نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ارسلان سالاری عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در نقشه های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی گیلان جزو استان های کم برخوردار و در بسیاری موارد جزو 10 استان آخر کشور است.

وی با اشاره به وجود شش مرکز خصوصی و 17 مرکز دولتی دیالیز در استان گیلان، افزود: 256 دستگاه دیالیز در استان گیلان برای استفاده 13000 بیمار دیالیزی وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه وضعیت دستگاه های دیالیز استان مساعد نیست، افزود: با پیگیری های انجام شده در طول شش ماهه گذشته 20 دستگاه دیالیز از وزارت بهداشت خریداری شده است که 50 درصد هزینه ها توسط وزارت بهداشت و 50 درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و به بیمارستان های استان گیلان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان در مجموع به 63 دستگاه دیالیز با بیش از 4میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: هزینه مصرف دارو دیالیز در ماه حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان است و شرکت های بیمه پس از یکسال این مبلغ را پرداخت می کنند که سبب بروز مشکلاتی برای بیمارستان ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت نامطلوب دستگاه های دیالیز در گیلان/63دستگاه دیالیز نیاز است

وضعیت نامطلوب دستگاه های دیالیز در گیلان/63دستگاه دیالیز نیاز است