مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 12:202019-12-15اقتصادي

اوراق بدهی شفافیت بودجه را بیشتر کرد/دولت بدهکارتر شد


یک اقتصاددان، انتشار اوراق بدهی را راهی برای انضباط هر چه بیشتر دولت ها در پرداخت بدهی های خود دانست و گفت: دولت حتی با استقراض هم باید اوراق بدهی را مستهلک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احسان خاندوزی امروز در نشست بررسی لایحه بودجه سال 99 کل کشور در جمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تا پیش از سال 94 به دلیل اینکه دولت میزان بدهی های خود را در قالب اوراق با بخش خصوصی و پیمانکاران تسویه نمی کرد، رقم دقیق بدهی ها مشخص نبود اما از سال 94 دولت میزان بدهی های خود را برای انتشار اوراق اسناد خزانه در لایحه بودجه درج می کند که این خود یک گام در راستای شفافیت است.

این اقتصاددان افزود: یکی از فواید اوراق سازی بدهی های دولت آن است که بدهی های دستگاه های دولتی را شفاف می کند و دولت را به ناچار به سمتی می برد که انضباط داشته باشد، چرا که برگه ای به دست اقشار مختلف داده است که در سررسید مشخص باید تسویه شود.

وی تصریح کرد: چنانچه دولت در سررسید مشخص نتواند بدهی خود را بپردازد، نه تنها مشمول پرداخت سود خواهد بود، بلکه اعتماد عمومی را نیز سلب خواهد کرد، پس ناچار است حتی با استقراض جدید نیز بدهی خود را بپردازد.

خاندوزی بیان کرد: سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان اصل اوراق و 10 هزار میلیارد تومان سود آن بود که امسال به 80 هزار میلیارد تومان افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوراق بدهی شفافیت بودجه را بیشتر کرد/دولت بدهکارتر شد

اوراق بدهی شفافیت بودجه را بیشتر کرد/دولت بدهکارتر شد