مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 12:152019-12-15پزشكي

تاثیر بازی های تخته ای بر مغز و کاهش زوال شناختی


پژوهشگران دانشگاه ادینبرو (University of Edinburgh) اسکاتلند در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند بازی های رومیزی (Board Games) برای مغز افراد بسیار مفید و خوب هستند و می توانند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلای افراد به زوال شناختی ایفا کنند.

- پژوهشگران "دانشگاه ادینبرو"(University of Edinburgh) اسکاتلند در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند "بازی های رومیزی" (Board Games) برای مغز افراد بسیار مفید و خوب هستند و می توانند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلای افراد به زوال شناختی ایفا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحقیقات جدید پژوهشگران اسکاتلندی نشان داده است بازی های رومیزی یا یا بازی های تخته ای ممکن است از ابتلای افراد به زوال شناختی جلوگیری کند و حتی در برخی موارد حتی می تواند باعث تقویت عملکرد شناختی در سالمندان شوند.

نتایج مطالعه اخیر پژوهشگران دانشگاه ادینبرو نشان داد افرادی که بیش از حد بازی های تخته ای را انجام می دهند و به نوعی آنالوگ باز(analog games) شناخته می شوند بیش از سایر افراد از ابتلا به زوال شناختی دور هستند.

بازی رومیزی یا بازی تخته ای به بازی هایی گفته می شود که روی یک سطح از پیش طراحی شده(کاغذی، پارچه ای یا تخته ای) انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بازی های تخته ای بر مغز و کاهش زوال شناختی

تاثیر بازی های تخته ای بر مغز و کاهش زوال شناختی