مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 12:062019-12-15پزشكي

رعایت بهداشت فردی مهم ترین راهکار پیشگیری از آنفلوانزا


8 هزار دز واکسن آنفلوآنزا برای گروه های هدف به صورت رایگان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی توزیع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری از بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعداد واکسن برای افراد در معرض خطر شامل کارکنان درمانی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، مراکز دامپزشکی و نیروی انتظامی و افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند بیماران پیوند کلیه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار، کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای و دارای سیستم ایمنی ضعیف توصیه می شود.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شیوع بیماری آنفلوآنزا تا فروردین ماه هر سال ادامه دارد و بهترین زمان تزریق واکسن این بیماری مهر است و دو هفته طول می کشد تا ایمنی بدن تامین شود.

مسئول اداره بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: بیماری ویروسی آنفولانزای فصلی به سرعت قابل انتقال به دیگران است از همین رو حفظ بهداشت فردی مهم ترین راهکار پیشگیری از این بیماری است.

دکتر نهبندانی با بیان اینکه استفاده از وسایل مشترک همچون لیوان و حضور طولانی مدت در محیط های دربسته نیز می تواند زمینه ابتلا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت بهداشت فردی مهم ترین راهکار پیشگیری از آنفلوانزا

رعایت بهداشت فردی مهم ترین راهکار پیشگیری از آنفلوانزا