مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 04:152019-12-15دانش

توسعه هولوگرامی که می توان آن را احساس و هم صدای آن را شنید


پژوهشگران دانشگاه ساسکس (University of Sussex) انگلستان در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک هولوگرام (Hologram) شده اند که کاربران می توانند هم آن را احساس کنند و هم صدای آن را بشنوند.

- پژوهشگران "دانشگاه ساسکس"(University of Sussex) انگلستان در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک "هولوگرام"(Hologram) شده اند که کاربران می توانند هم آن را احساس کنند و هم صدای آن را بشنوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هولوگرام ها از طریق لیزر و با اصلاح کردن یک ماده ایجاد می شوند به طوری که بخش های مختلف آن نور را در فازهای مختلف منعکس کنند و به تماشاگر توهم عمق بدهند.

شاید تاکنون این موضوع را در فیلم های علمی تخیلی دیده باشید اما اخیرا این موضع به واقعیت پیوسته و پژوهشگران یک نمونه از پروانه را ایجاد کرده اند.

محققان دانشکده مهندسی و انفورماتیک دانشگاه ساسکس اخیراً مقاله ای را منتشر کرده اند که طی آن چگونگی ایجاد روشی برای نمایش آنچه را که می توان هولوگرام لمسی توصیف کرد، تشریح کرده اند.

دکتر ریوجی هیرایاما (Ryuji Hirayama) پژوهشگر این مطالعه از دانشگاه ساسکس گفت: فناوری جدید ما الهام گرفته از تلویزیون های قدیمی است که از اسکن یک پرتو تک رنگ در طول صفحه استفاده می کردند تا مغز افراد آن را به عنوان یک تصویر واحد ثبت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه هولوگرامی که می توان آن را احساس و هم صدای آن را شنید

توسعه هولوگرامی که می توان آن را احساس و هم صدای آن را شنید