مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 22:052019-12-14اقتصادي

سهم 94 درصدی حمل ونقل دریایی در تجارت کشور


مدیرکل تعرفه و موافقت نامه های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: سهم حمل ونقل دریایی از تجارت ایران حدود 94 درصد بوده و با توسعه زیرساخت های ریلی بنادر به دنبال افزایش این سهم و استفاده بیشتر تجار از قطار برای جابه جایی کالاهای شان هستیم.

- محمدسعید اصل سعیدی پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سالانه بیش از 150 میلیون تن کالا از بنادر شمالی و جنوبی کشور عبور می کند و این میزان تجارت نشان می دهد به غیر از صادرات نفت خام، سهم حدود 94 درصدی در میان دیگر شقوق حمل و نقل دارد.

وی افزود: بیش از 94 درصد صادرات کشور و بیش از 93 درصد واردات از طریق بنادر و به وسیله حمل و نقل دریایی صورت می گیرد که البته به غیر از صادرات نفت خام تجارت فرآورده های نفتی از جمله مازوت، گازوییل، بنزین و قیر و غیره از این طریق انجام می شود.

مدیر کل تعرفه و موافقت نامه های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در راستای کاهش و به حداقل رساندن قیمت تمام شده کالا باید سهم حمل و نقل را در این میان کم کنیم که در این راستا با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سهم حمل و نقل ریلی کالاهایی که به بنادر کشور وارد یا خارج می شوند را افزایش خواهیم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 94 درصدی حمل ونقل دریایی در تجارت کشور

سهم 94 درصدی حمل ونقل دریایی در تجارت کشور