مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 09:002019-12-05پزشكي

نگرانی در زمینه تامین داروی آنفلوآنزا وجود ندارد


رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: نگرانی در زمینه تامین داروی آنفلوآنزا وجود ندارد اما پزشکان در تجویز آن گروه های هدف را مورد توجه قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا شانه ساز، ظهر پنجشنبه در همایش دو روزه روسا و معاونین غذا و داروی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه 5 کشور به میزبانی شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط فعلی هیچگونه نگرانی در زمینه تامین داروی آنفلوآنزا (تامیفلو) وجود ندارد و این در حالیست که از تمام پزشکان و متولیان درمان تقاضا می شود در تجویز داروهای آنفلوآنزا قدری وسواس به خرج دهند زیرا این دارو برای گروههای هدف تجویز و استفاده می شود.

مدیر اجرایی قرارگاه تامین واردات مواد اولیه صنعت داخلی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که تحریم های سختی بر کشور حاکم است، گفت: داروهای مورد نیاز را تامین کرده ایم و این پیش بینی وجود دارد تا سال 1399 بتوانیم بدون هیچ نگرانی داروی کشور را در اختیار بیماران قرار دهیم.

شانه ساز یادآور شد: گرانی برخی از اقلام دارویی تولید داخلی امری طبیعی است زیرا شرکت های داخلی 30 تا 40 درصد مواد اولیه دارویی را با ارز دولتی 4200تومانی تهیه می کنند و بقیه را به اجبار باید با ارز نیمایی و آزاد تهیه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی در زمینه تامین داروی آنفلوآنزا وجود ندارد

نگرانی در زمینه تامین داروی آنفلوآنزا وجود ندارد