مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 08:032019-08-21اقتصادي

سه گانه قیمت شکن در بازار مسکن


کاهش ماهیانه قیمت در مناطق میانی، افت 78 درصدی معاملات و افزایش 25 درصدی ساخت و ساز، چشم انداز امیدوارکننده ای را پیش روی بازار مسکن پایتخت قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال توقف رشد قیمت ها در بازار مسکن و افزایش ساخت وساز، نشانه های جابه جایی عوامل رکودزا بروز کرد.

تا دو ماه قبل، واسطه های ملکی عنوان می کردند علت اصلی رکود به نبود تقاضا مربوط نمی شود بلکه مالکان از فروش خودداری می کنند.

مشاهدات میدانی نیز با توجه به نبود چشم انداز روشن از شرایط عمومی اقتصاد و نگرانی از تاثیرگذاری عوامل سیاسی بر بازار مسکن، صحت این ادعا را ثابت می کرد.

پس از آن که قیمت ها در بازارهای ارز و سکه به ثبات رسید و قیمت مسکن از اواسط تیرماه روند نزولی به خود گرفت، سطح انتظارات نیز در بخش عرضه و تقاضا برعکس شد.

بررسی های میدانی از دفاتر مشاور املاک نشان می دهد ورود املاک کلیدنخورده به بازار ملک آغاز شده و شاهد ثبت رکوردهای کاهشی قیمت در این بخش هستیم.

کارشناسان می گویند واکنش بازار مسکن به هر نوع متغیر طی یک سال گذشته خنثی بود؛ به طوری که افت شدید معاملات مسکن و کاهش قیمت ارز تاثیری در شیب افزایشی قیمت مسکن ایجاد نکرد.

طی یک سال گذشته شاهد بودیم بعد از آن که دلار قله ی 20 هزار تومان را لمس کرد روند قیمت این ارز همواره نزولی بوده و هم اکنون به ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه گانه قیمت شکن در بازار مسکن

سه گانه قیمت شکن در بازار مسکن