مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 10:202019-05-25سياسي

راه اندازی نخستین آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه نانو


اولین آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه نانو در راستای کاهش فاصله بین دانشگاه و صنعت در حوزه نانو در دانشگاه تفرش راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نفیسه آقابابایی، رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش در این خصوص اظهار کرد: آزمایشگاه تحقیقاتی نانوسیال با هدف بررسی رفتار نانوسیالات حین جوشش بستر مناسبی جهت تحقیقات به روز در زمینه نانو است که با حمایت مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه تفرش، تلاش رییس آزمایشگاه مرکزی و پیگیری عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک تجهیز و راه اندازی شد.

وی ایجاد این آزمایشگاه را ظرفیت و پتانسیل خوبی برای تجاری سازی و ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت دانست و افزود: دانشگاه تفرش با استفاده از امکانات این آزمایشگاه در بخش نانوسیال که شامل دستگاه های بررسی رفتار جوششی نانو سیال فشار بالا، رفتار جوششی نانوسیال فشار پایین، انتقال حرارت جوششی سیالات خالص و چندین نوع نانوسیال اکسید فلزی و غیرفلزی متنوع است، می تواند به عنوان یک شاخص در زمینه های پژوهشی موردتوجه پژوهشگران قرار گیرد.

دکتر زهرا بنی عامریان، عضو هیئت علمی دانشگاه تفرش نیز گفت: امروزه نانوسیالات نسل جدید مبردهای صنعتی هستند که در خنک کاری های دوفازی و جوششی استفاده گسترده ای دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نخستین آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه نانو

راه اندازی نخستین آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه نانو