مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 10:002019-05-21اقتصادي

هشدار محققان نسبت به افزایش نرخ سالانه فرونشست در استان البرز


رییس مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از اجرای مطالعات جدید درباره نرخ فرونشست استان البرز خبر داد و نسبت به افزایش این پدیده در این استان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر فریبرز قریب ضمن بیان این که پهنه فرونشست در استان البرز نسبت به گذشته افزایش یافته است، افزود: استان البرز به عنوان یکی از استان های پرخطر و در معرض تنش مخاطره فرونشست در کشور محسوب می شود و به دلیل شرایط خاص این استان از نظر جمعیتی و وابستگی زیاد به منابع آب زیرزمینی، مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور مطالعات جدیدی در این زمینه انجام داده است.

رییس مرکز پژوهش های کاربردی با اشاره به این که نتایج بیانگر گسترش پهنه فرونشست نسبت به مطالعات قبلی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سال 1384 است، خاطر نشان کرد: تقریباً تمامی دشت های هشتگرد ، نظرآباد و کرج با نرخ سالانه حدود 6 تا 7 سانتی متر در سال متأثر از این پدیده هستند.

قریب ادامه داد: بر اساس مستندات و گزارشات موجود در مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی در صورت تداوم خشکسالی ها در منطقه و فشار بیش از حد توان بر منابع و انسداد جریان های بالادستی آب و عدم توجه به هشدارها، چشم انداز نامطلوبی در پیش روی دشت های استان البرز به وجود خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار محققان نسبت به افزایش نرخ سالانه فرونشست در استان البرز

هشدار محققان نسبت به افزایش نرخ سالانه فرونشست در استان البرز