مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 فروردین 1398 ساعت 09:412019-04-13حوادث

آسیب دیدن 48 بنای تاریخی مازندران در اثر سیل


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه سیل اخیر به 48 بنای تاریخی در مازندران خسارت وارد کرد، - مهدی ایزدی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با بیان اینکه سیل اخیر به 48 بنای تاریخی در مازندران خسارت وارد کرد، گفت: بیشترین خسارت به بناهای تاریخی شهرهای جویبار، بهشهر، آمل، بابل و نور وارد شده است.

وی افزود: این خسارت ها شامل تخریب سقف ساختمان گمرک در بابلسر، حمام تاریخی در گلوگاه، محوطه گوهرتپه، برخی از امام زاده ها در بابل، ترک برداشتن پل شاه عباسی سوادکوه و پل داخل شهر شیرگاه، تخریب بخشی از باغ و محوطه های تاریخی رامسر، آب گرفتگی و سیلابی شدن حمام و پل تاریخی فرح آباد و تخریب دیواره ها و برخی از گونه های بافت تاریخی روستای یوش بوده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه برنامه های مرمتی بناهای تاریخی استان را  پیش بینی کردیم، اضافه کرد: قرار است اعتبار از ستاد حوادث غیرمترقبه برای مرمت، آواربرداری و استحکام بخشی بناها و آثار تاریخی تامین شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در پرداخت خسارت ها بناهای تاریخی دیده شوند تا بتوانیم هرچه سریع تر نسبت به بازسازی، مرمت و استحکام بخشی این بناها اقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب دیدن 48 بنای تاریخی مازندران در اثر سیل

آسیب دیدن 48 بنای تاریخی مازندران در اثر سیل