مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 تیر 1394 ساعت 16:352015-07-01سياسي

استقبال مردم شهر «بار» از کاروان نمادین امام رضا(ع)


همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام رضا(ع) به نیشابور، خیل عظیمی از مردم سادات شهر quotation mark بار quotation mark نیشابور به استقبال کاروان نمادین امام رضا (ع) شتافتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی شورای اسلامی شهر بار امروز به خبرنگار ما گفت: با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور و پیگیری های شورای اسلامی، مردم سلسله سادات شهر بار امسال هم طبق سال های گذشته، در مراسم استقبال از کاروان نمادین امام رئوف شرکت کردند.

سید حسن رضوی درباره پیشینه تاریخی شهر بار به عنوان یکی از قدمگاههای اصلی زائران هم اظهار داشت: بار برگرفته از واژه quotation mark بار انداز quotation mark و به معنای این است که زائرین حضرت امام رضا(ع) که به صورت پیاده از مسیر کوههای بار و روستاهای اخلمد و فیریزی نیشابور به مشهد الرضا مشرف می شدند در طول مسیر در این منطقه خوش آب و هوا و در مجاورت امامزاده آبکوزه و رباط کوهستانی شاه عباسی به مدت یک تا سه شب بیتوته و اقامت موقت داشتند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بار افزود: شهر بار تنها شهر کشور است که بیش از سه هزار نفر سادات رضوی منتسب به حضرت امام رضا(ع) در آن زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال مردم شهر «بار» از کاروان نمادین امام رضا(ع)

استقبال مردم شهر «بار» از کاروان نمادین امام رضا(ع)