مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 16:522022-10-03سياسي

روایت غیرت نوجوان ایرانی/ از بیت المال خرجم شده تا در میدان باشم!


اسماعیل ادهم یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس است؛ وقتی با او تماس گرفتم که برای مصاحبه بیاید با اشتیاق فراوان پذیرفت.

معلوم شد آدم خوش قول و وقت شناسی است، چون رأس ساعت 6 عصر خود را برای مصاحبه رساند؛ او جانباز هشت سال جنگی است که بر کشورمان ایران تحمیل کردند.

حاج اسماعیل ادهم بعد از پایان جنگ حالا سال هاست که روایتگر رشادت های رزمندگان و هم رزمانش در آن دوران است؛ او معتقد است باید نسل امروز با ایستادگی و مقاومت شهدا و یادگاران آن دوران آشنا شوند.

این رزمنده گرانقدر نخستین باری که عازم جبهه شد؛ 15 سال بیشتر نداشت که در ادامه خاطرات این یادگار دوران دفاع مقدس از نظرتان می گذرد.

گرد و غبار جبهه به ما خورده است حاج اسماعیل کلام خود را در حالی که لبخند بر لب داشت این گونه آغاز کرد: گرد و غبار جبهه به ما خورده است.

از او پرسیدم نخستین بار کی عازم جبهه شدید و برخورد عملیات مطلع الفجر در گیلان غرب آموزش های نظامی لازم را فرا گرفتیم و بعد در عملیات مطلع الفجر حضور یافتیم؛ این عملیات با رمز یا مهدی، ادرکنی ساعت 2 بامداد بیستم آذرماه سال 1360 انجام شد.

با خواهش و گریه پدرم را راضی کردم که به جبهه بروم این جانباز دوران دفاع مقدس در پاسخ به این سؤال که برخورد خانواده اش در زمان اعزام به جبهه چگونه بود، گفت: وقتی به مادرم گفتم خیلی مخالفت ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت غیرت نوجوان ایرانی/ از بیت المال خرجم شده تا در میدان باشم!

روایت غیرت نوجوان ایرانی/ از بیت المال خرجم شده تا در میدان باشم!