مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 11:422022-10-03سياسي

توهین به افراد قابلیت پیگیری قضایی دارد؟


توهین و افترا دو مقوله کاملا مجزا هستند و ماده 608 و 609 قانون تعزیرات در ارتباط با توهین به اشخاص عادی و دولتی جرائم را مشخص کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نبوی گفت: جرائم توهین و افترا آسیب زننده به بُعد معنوی و روحانی انسان ها است و با توجه به هتک حیثیتی که صورت می گیرد و آن حسی که از لحاظ روانی منتقل می کند باعث آسیب روحی و معنوی به انسان می شود و قانونگذار با توجه به اهمیت این بُعد قانون گذاری انجام داده و جرائم را مشخص کرده است که توهین و افترا دو مقوله کاملا مجزا هستند و ماده 608 و 609 قانون تعزیرات در ارتباط با توهین به اشخاص عادی و دولتی، شایعترین موارد توهین را بررسی می کند.

وی افزود: جرم توهین می تواند از طریق گفتار، نوشتار، با رفتار خاصی و یا حتی با اشاره دست و حرکات بدن و یا در فضای مجازی اتفاق بیفتد، که همه این موارد در ماده 608 جرم انگاری شده است.

دادیار دادسرای عمومی شهریار ادامه داد: طبق ماده 608 قانون تعزیرات و مجازات بازدارنده مصوب سال 75 مقرر شده توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قتل نباشد به مجازات 74 ضربه شلاق و یا 50 هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی در نظر گرفته شده و این ماده در سال 99 اصلاح شده و جزای نقدی درجه شش برای آن در نظر گرفته شده است و طبق مصوبه هیئت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توهین به افراد قابلیت پیگیری قضایی دارد؟

توهین به افراد قابلیت پیگیری قضایی دارد؟