مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 11:222022-10-03سياسي

بخش پیوند کبد چهارمحال و بختیاری فعال می شود


سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اخذ مجوز بهره برداری از بخش پیوند کبد در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، محمدرضا خسروی گفت: با پیگیری و تلاش ریاست دانشگاه و مسئولان مربوطه مجوز بهره برداری از بخش پیوند کبد در استان اخذ شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: در این مجوز که از سوی معاونت درمان وزارت متبوع صادر شده، به وجود پتانسیل و زیرساخت های لازم در دانشگاه جهت ارائه این خدمت اشاره و این اقدام گامی در جهت دسترسی عادلانه بیماران نیازمند پیوند عنوان شده است.

خسروی با اشاره به اینکه بخش پیوند کبد استان در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد راه اندازی و خدمات لازم به نیازمندان ارائه می شود، اظهار کرد: عمل های جراحی پیوند کبد در کشور برای نخستین بار در سال 1372 و در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز و بیمارستان امام خمینی تهران، 2 مرکز بزرگ پیوند کبد ایران با حجم بالا هستند که سالانه صدها عمل جراحی کبد در آن ها انجام می شود، مطرح کرد: در کشور علاوه بر شیراز و تهران در کرمان، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز و رشت نیز پیوند کبد انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش پیوند کبد چهارمحال و بختیاری فعال می شود

بخش پیوند کبد چهارمحال و بختیاری فعال می شود