مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 21:472022-10-02سياسي

آزادی در محیط اجتماعی دارای حرمت است


فرهنگ اجتماعی، ملک جامعه است و هویت خاص خودش را دارد و باید این حرمت، فرهنگ و هویت را پاس داریم؛آزادی در محیط خصوصی معنا دارد اما در محیط اجتماعی مربوط به همه است و باید حرمت آن حفظ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله اراکی که امروز دهم مهر ماه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی سال 1401 – 1402 دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما در قم سخن می گفت با اشاره به آیه مبارکه 44 سوره فرقان اَم تحسَبُ أنّ اکثَرَهُم یَسمعون اَو یَعقِلون بیان کرد: باید دانست که هویت هر جامعه ای را فرهنگ آن جامعه می سازد و البته فرهنگ نیز به وسیله رسانه به وجود می آید، ضمن آن که هر رسانه هم باید پشتوانه ای فرهنگی داشته باشد.

وی با توضیح این که فرهنگ اجتماعی، مجموعه ارزش های مورد پسند یا ناپسند جامعه است افزود: همان گونه که هر انسان شخصیتی برای خود دارد، هر جامعه هم شخصیت واحد دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین مهم ترین عامل فرهنگ سازی را رسانه عنوان کرد و گفت: از آن جا که مهندسی جوامع بر عهده رسانه هاست، تردیدی باقی نمی مانَد که بقا یا زوال جوامع هم با رسانه هاست.

استاد دروس عالی حوزه های علمیه با بیان این که اهمیت فرهنگ و رسانه بر کسی پوشیده نیست اضافه کرد: بر اساس آیه مبارکه إنّ السّمع و البصر و الفؤاد کُلّ اولئک کان عنه مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی در محیط اجتماعی دارای حرمت است

آزادی در محیط اجتماعی دارای حرمت است