مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 18:072022-10-01اجتماعي

شرایط دریافت گواهینامه ناشنوایان و ممنوعیت های رانندگی


بر اساس قوانین و مقررات، افراد ناشنوا و کم شنوا می توانند برای دریافت گواهینامه سواری های شخصی اقدام کرده و با رعایت نکات و یادگیری موارد مربوطه گواهینامه پایه 3 (رانندگی با سواری شخصی) دریافت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ عین الله جهانی به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان در گفت وگو با ایسنا درباره قوانین و مقررات رانندگی افراد ناشنوا، ضمن ارائه پیشنهاد راهکار برای سهولت تردد این افراد در معابر درون شهری و برون شهری، اظهار کرد: مسلم است اغلب افراد ناشنوا به نحوی کاربر ترافیک هستند؛ آن ها به طریقی از معابر استفاده می کنند که حال یا به عنوان عابر پیاده تردد می کنند یا راننده هستند.

وی گفت: بر اساس قوانین و مقررات افراد ناشنوا و کم شنوا می توانند درخواست گواهینامه داشته باشند که البته فقط می توانند برای دریافت گواهینامه سواری های شخصی اقدام کرده و با رعایت نکات و یادگیری موارد مربوطه گواهینامه پایه 3 (رانندگی با سواری شخصی) دریافت کنند.

با این حال دریافت گواهینامه پایه 2 ، یک و موتورسیکلت برای آن ها میسر نیست.

این کارشناس ارشد ترافیک گفت: ناشنوایان یا کم شنوایان، پس از اعلام نظر کمیسیون پزشکی بهداری فراجا و تایید آن ها اجازه دارند که گواهینامه پایه 3 دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط دریافت گواهینامه ناشنوایان و ممنوعیت های رانندگی

شرایط دریافت گواهینامه ناشنوایان و ممنوعیت های رانندگی