مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 13:522022-10-01اجتماعي

وجود 2000 بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی


مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی از وجود 20 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان خبر داد و گفت: شرایط مرزی، محرومیت و فقر مالی از علل اصلی بازماندگی از تحصیل در استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، جواد جنگی در گفت و گو با ایلنا، مهمترین معضلات آموزش و پرورش استان را وجود 20هزار تارک و بازمانده از تحصیل عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته نسبت به جذب بازماندگان از تحصیل اقداماتی صورت گرفته است.

جنگی با بیان اینکه، طبق آمارها بیشترین دانش آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به مقطع ابتدایی است گفت:شرایط مرزی، محرومیت و فقر مالی از علل اصلی بازماندگی از تحصیل در استان است.

وی افزود: بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم و مرزی نسبت به مناطق شهری آمار بالاتری وجود دارد، البته شرایط کرونایی اقتصاد خانواده ها را هم دچار بحران کرده که در این عامل بی تاثیر نیست.

جنگی ادامه داد: سال گذشته در دوره ابتدایی بیش از 1300 نفر بازمانده تحصیلی جذب شده و امسال نیز جذب 1800 نفر از بازماندگان تحصیل در دستور ما آمپزش پرورش استان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: سرانه فضای ورزشی استان به ترتیب 3 سانتیمتر فضای بسته ورزشی و 12 سانتیمتر فضای ورزشی باز است که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 2000 بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی

وجود 2000 بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی